« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۵۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
در گفتگوی اختصاصی با مهندس اسفندیار صلاحت پور نامزد انتخابات مجلس در کهگیلویه بزرگ عنوان شد:
ما مردم کهگیلویه نیاز  داریم در حوزه‌ی انتخاب نماینده مجلس هم دست به یک نوسازی بزنیم و با عبور از تکرار انتخاب‌ها به یک فرد جوان متناسب با دانش و نیازهای روز جامعه رای بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، باتوجه به نزدیک شدن به روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و فرآیند تایید صلاحیت‌ها، این پایگاه خبری در راستای وظیفه خطیر اطلاع رسانی و همچنین آشنایی مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه با نامزدهای انتخاباتی، با یکی از کاندیداهای انتخابات کهگیلویه مصاحبه کرده است.

مصاحبه با مهندس اسفندیار صلاحت پور کاندیدای انتخابات مجلس در کهگیلویه | آمدم تا صدای صداقت و قدرت بی‌قدرت‌ها باشم | عبور از تکرار و نه به وعده‌های پوشالی

مهندس اسفندیار صلاحت پور داوطلب متفاوت و شاید پدیده این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است. تحصیل در رشته های متعدد و متنوع دانشگاهی از پزشکی تا مهندسی نفت و از مدیریت اجرایی تا علوم سیاسی، فعالیت اجتماعی و روزنامه نگاری، نگارش کتاب و سایر فعالیت‌ها او را به شخصیتی متفاوت و در عین حال قابل توجه در بین سایر کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بدل کرده است.

سوال) لطفا خودتان را برای مخاطبان این پایگاه خبری معرفی کنید؟

بنده اسفندیار صلاحت پور تحصیل کرده مهندسی نفت و شاغل در صنعت پتروشیمی هستم.

سوال) آقای صلاحت پور رزومه و سوابق شما را که می‌خوانم با تنوعی از تحصیلات عالیه دانشگاهی مواجه هستیم. دلیل اینهمه تنوع تحصیلات دانشگاهی چیست؟

هرم موزلو را حتما می‌شناسید. در این هرم نیازهای بشر از قاعده تا نوک هرم طبقه بندی و تقسیم شدند. در قاعده نیازهای زیستی و خورد و خوراک و در راس نیازهای خودشکوفایی که جز در یک سیستم سالم و کارا، اصلأ قابل دستیابی نیست. یعنی اساساً وقتی دغدغه نان و شغل و مسکن و وام و دیگر موارد را دارید به آنجا نمی رسید که استعدادهای خدادادی‌تان را شکوفا کنید یا به دنبال علایق شخصی‌تان بروید و همین امر یک نارضایتی مزمن را در بطن جامعه نهادینه می‌کند که هیچکس از جایگاه خود راضی نیست.

در یک چنین نگاهی اگر شما به هنر علاقه دارید ولی الان مکانیک هستید یا اگر به تدریس علاقمند باشید و الان در صنعت کار کنید و غیره پس بدانید که یک جای کار مدیران می‌لنگد. یک جای جامعه دچار اشکال است.

با این مقدمه خواستم عرض کنم که بنده در ابتدا به پزشکی علاقمند بودم و بیشتر از چهار سال هم در دانشگاه تهران در رشته پزشکی تحصیل کردم اما بنا به دلایلی ادامه تحصیل در رشته پزشکی ناتمام ماند. بعد از مدتی با شرکت در آزمون استخدامی و انجام فرآیند مصاحبه و گزینش، خوشبختانه موفق شدم در صنعت پتروشیمی شاغل شوم و با توجه به ضرورت شغلی، در رشته مهندسی نفت تحصیل کردم.

پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی نفت و بنا به اقتضای شغلی و کار در قسمت های مختلف شرکت نفت از جمله تکنیسین بهره برداری، مدیریت عملیات نوبتکاری، مدیریت روابط عمومی، مدیریت منابع انسانی و نهایتاً انتقال به بخش بازرگانی، احساس نیاز کرده و در رشته MBA به تحصیل پرداختم. در گذر از سن چهل سالگی و زمانی که دغدغه های مادی و شغلی به مرور زمان اهمیت خود را از دست بدهد، انسان فرصت پیدا کرده به دنبال همان خودشکوفایی موجود در راس هرم موزلو، یعنی علایق اصلی و اهداف والاتر برگردد.

در چنین شرایطی و باتوجه به علاقه‌ای که داشتم در رشته علوم سیاسی به تحصیل پرداختم و تا مقطع ارشد آن را ادامه دادم. البته ناگفته نماند که همزمان با رشته پزشکی دانشگاه تهران، همچنین در مقطع فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) هم قبول شده بودم اما بخاطر احساسات و هیجان‌های نوجوانی متاسفانه رشته پزشکی را انتخاب کردم و به ناچارا بالاخره در میانسالی به علاقه شخصی‌ام یعنی تحصیل در رشته علوم سیاسی برگشتم. باید این مورد را هم بگویم که تحصیل در رشته علوم سیاسی در کنار تجربه سفر به پنج قاره دنیا، نگاه مرا به موضوع سیاسی کاملاً متحول کرد و الان بسیار خوشحال هستم که تحصیل در رشته علوم سیاسی را به عنوان یک تصمیم مهم انتخاب کردم.

 سوال ) جناب صلاحت پور اکنون و با این میزان کیفیت تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی، شغل شما چیست و در کجا مشغول به کار هستید؟

از سال 1381 و در صنعت پتروشیمی شاغل شدم. سال ۱۳۸۰ در آزمون استخدامی شرکت کردم و پس از قبولی و انجام مراحل مصاحبه، گزینش و طب صنعتی را پشت سر نهادم و پس از انجام تحقیقات محلی، به مدت یک سال و نیم در پتروشیمی اراک مشغول به کار شدم. حدود شش هفت ماه در پتروشیمی بندر امام کار کردم و الان نیز حدود ۲۰ سال است که در پتروشیمی مارون شاغل هستم.

از پایین ترین رده یعنی کارگر فنی سایت شروع به کار کردم و در ادامه سمت های متفاوتی مانند رییس عملیات نوبتکاری، کارشناس و بعدها به عنوان مدیر روابط عمومی و مدیر منابع انسانی منصوب شدم و سرانجام در بخش بازرگانی، شغلم را ادامه دادم.

در زمان کار  در روابط عمومی، طی سه دوره متوالی در جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت نفت به عنوان مدیر برتر انتخاب شدم و در همین دوره بود که استارت بازاریابی علمی و نیز حضور در نمایشگاه های داخلی و بین‌المللی زده شد. در دوران بازاریابی و کار در قاره ها و کشورهای مختلف از جمله امریکای جنوبی، برزیل، ایتالیا، آلمان، امارات متحده عربی، چین، ترکیه، افریقا، کنیا و... و سفر به ژاپن، سنگاپور، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورها، فرصت بسیار ارزشمندی برای دیدن، مقایسه، تجربه آموزی و نکته برداری را برایم فراهم کرد که بخشی از آن تجربیات را در قالب کتاب جامع نمایشگاه(راهنمای عملی بازاریابی بین الملل) مکتوب کردم و بخش دیگری را در قالب سفرنامه نوشتم که جلد اول آن اکنون آماده انتشار است و نکات بسیار زیادی که در عرصه زندگی و کار نگاه شخصی‌ام را به مسایل تغییر داده و در قضاوت و موضع گیری‌هایم مؤثر بوده است و حتماً در تصمیمات و عملکردم، خود را نشان خواهد داد.

سوال) باتوجه به موارد بیان شده، هدف شما از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه چیست؟

ببینید هدف از کاندیدا شدن در عرصه انتخابات، یک سوال سهل و در عین حال دشوار است. اینکه عده ای بگویند بنا به اصرار مردم، اقبال جامعه و احساس مسئولیت و غیره اینها یک سری تعارفات بدون سند و فکت هستند. در یکی از مناظره های تلویزیونی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، یک بنده خدایی توصیفی از کاندیدای رقیب کرد با این مفهوم : ( .. ما با یک پدیده‌ی عجیب و غریبی مواجه هستیم که بیشرمانه به دوربین زل می زند و به راحتی دروغ می گوید!) حالا در پاسخ به سوال چرایی حضور بنده در انتخابات اجازه دهید از چند منظر به آن پاسخ دهم؛

اول اینکه ما پدیده هایی داریم که در برابر دوربین ها، در برابر خدا، در برابر امام زاده ها و اماکن مقدس و از همه بالاتر در برابر چشمان حیرت زده‌ی مردم قسم جلاله می خورند و دروغ می‌گویند! حتی قسم نامه‌ها و میثاق نامه‌های مزین به کلام خدا و در پشت جلد قرآن‌ها را نادیده می‌گیرند! پس در یک چنین فضایی بنده احساس کردم مردم از وعده و دروغ در عین ناکارآمدی، خسته شدند. من آمده ام تا صدای صداقت و قدرت بی‌قدرتان یعنی مردم باشم.

مورد دوم زیر سوال رفتن جایگاه نمایندگی در مجلس است. دوست گرامی ببینید آیا کهگیلویه امروز نسبت به پنجاه سال قبل نوسازی شده؟ نوسازی در آموزش، نوسازی در شهرسازی و راه، نوسازی در سبک زندگی، نوسازی در انقلاب دیجیتال و ... در این میانه بنظر می رسد دیگر داشتن نماینده ای که بلد نیست دستگاه کامپیوتر را روشن کند، نماینده ای که در فضای مجازی حضور ندارد، نماینده ای که دغدغه کسب و کار مردم در فضای مجازی و متاورس را ندارد و در عین حال دروغ هم می گوید، این نماینده نمی تواند مصداق عصاره فضایل مردم باشد.

ما مردم کهگیلویه نیاز داریم در حوزه‌ی انتخاب نماینده مجلس هم دست به یک نوسازی بزنیم و با عبور از تکرار انتخاب‌ها به یک فرد جوان متناسب با دانش و نیازهای روز جامعه رای بدهیم. طبیعی است در این مسیر یک عده مخالف هستند چون در عدم تغییر سود و منافع دارند، چون همچنان با فامیل گرایی و زد و بندهای سخیف و سطح پایین، از توسعه و تغییرِ نگاه مردم نگران از دست دادن منافع حقیر خود هستند.

و بالاخره از منظر سوم که در جایی دیگر هم اشاره کردم. در کتاب ظهور و افول ملت ها، نویسنده اشاره می‌کند که در شرایط آرام، اطراف سیاستمداران و از جمله نمایندگان مجلس، یک حلقه ذینفعان تشکیل می شود که پس از مدتی دیگر نماینده را اداره می کنند. یعنی در تقسیم پست ها و منصب ها، به دنبال انتخاب افرادی از حلقه خود هستند، وام‌ها و تسهیلات را به منسوبین خود اختصاص می دهند، پیمانکاری ها به این حلقه داده می شود، رقابت سالم و شایسته سالاری از بین می رود و در یک کلام منافع حلقه ذینفعان جای خیر عمومی می نشیند! به نظر بنده نمایندگان ادوار گذشته در منطقه ما، اکنون چنین حلقه ذینفعانی دارند و اجازه نمی دهند خیر عمومی، دغدغه نماینده مجلس باشد!

در چنین فضایی، بهترین تصمیم، عبور از تکرار و عدم انتخاب مجدد این افراد خواهد بود. پس بنده به عنوان یک گزینه جدید و یک فرد دغدغه‌مند، ترجیح دادم به عبور از تکرار کمک کنم تا شاید یکبار دیگر خیر عمومی در منطقه ما جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

سوال) آیا امکان دارد در میانه مسیر انتخابات در حمایت از کاندیدای دیگری کنار بروید؟

قطعا خیر. اصولاً رقیبان بنده دو دسته هستند، یا همان نمایندگان ادوار هستند که حضور بنده، یعنی نقد و نفی عملکرد آنها و یا نامزدهای محترم جدید هستند. تکلیف دسته اول که مشخص است اما در مورد دسته دوم، در شرایط برابر با خودم و باتوجه به میزان تحصیلات، دنیادیده‌گی، فعالیت‌های اجتماعی، نقد در روزنامه ها و ... با شناختی که تا امروز دارم، در عین احترام به همه رقیبان، هیچ کدام از دوستان را در جایگاهی که تصور کنم در حمایت از آنها از رقابت کنار بکشم، حقیقتأ نمی‌بینم.

سوال) در صورتی که شما منتخب مردم کهگیلویه در اسفندماه ۱۴۰۲ باشید، به عنوان نماینده مجلس چه برنامه ای برای حوزه انتخابیه دارید؟

باز هم ناچار هستم در دو سطح به سوال شما پاسخ بدهم. اول از منظر وظایف و اختیارات یک نماینده مجلس پاسخ می‌دهم. نماینده مجلس به طور طبیعی از جایگاه قانون گذاری، شناخت ظرفیت قانون موجود، امکان پیشنهاد قوانین جدید، قدرت لابی و چانه زنی برای تصویب و ریل گذاری و نیز نظارت بر اجرای قوانینِ خوب دارای ظرفت هایی است. البته در همین بخش دو موضوع دیگر هم مطرح است:

یکی شجاعت در اظهار نظر و دوم همسویی دغدغه نماینده با دغدغه اکثریت جامعه. اینکه یک نماینده حاضر می شود به مراسم فاتحه خوانی لشکرکشی کند اما در یک گروه واتساپی حاضر به حضور و پاسخ گویی نباشد، طبیعی است که درک درستی از اهمیت فضای مجازی نخواهد داشت، به راحتی به فلیترینگ رای مثبت می دهد و هرگز  نخواهد فهمید با همین یک تصمیم چه آسیبی به کسب و کار جوانان زده است. در این بخش با استفاده از ظرفیت قانون، احترام به اصل تفکیک قوا و عدم دخالت در اجرا و طبیعتاً پیشگیری از انتصابات غیرقانونی در عینِ نظارتِ درست، مد نظر بنده است.

و در بخش دوم مشکلات منظقه و دغدغه مردم! حوزه انتخابیه کهگیلویه یک حوزه بسیار وسیع شامل چهار شهرستان با مشکلات متفاوت و دغدغه‌های متنوع و نیازهای مختلف است. ظرفیت کشاورزی و گردشگری و معدن که در چرام است، با ظرفیت منابع طبیعی و نفت و گاز بهمئی از دو جنس مختلف هستند. دغدغه های اشتغال در لنده، دغدغه راه، پل، مهار آب های سطحی، گرفتاری اجتماعی مثل بیکاری و خودکشی و ... در قلعه رییسی و دیشموک در کنار ظرفیت های صنعتی مثل پتروشیمی و صنایع پایین دست آن یک طیف بزرگ از پتانسیل در کنار معضلات و دغدغه مندی را در شهرستان کهگیلویه به وجود آورده است. خب با این همه تنوع در دغدغه ها و گستردگی حوزه انتخابیه، یک مدیر نیازمند داشتن گروهی تحت عنوان اتاق فکر یا گروه مشاور است که از بین مردم هر منطقه تشکیل و اولویت بندی کند.

بنده معتقد هستم که گروه مشاورین ( که حتماً مستقل از رؤسای ادارات و شورای اداری هر منطقه است و صرفا از مردم و فعالین اجتماعی  تشکیل خواهد شد) می توانند در هر منطقه و در هر شهرستان یا در هر روستا، اولویت هایی را برای پیگیری مشخص و به نماینده خود منتقل کنند. در چنین فضایی یک ارتباط منطقی و یک برنامه ریزی تیمی می تواند به یک نماینده انرژی و نقشه راهِ توسعه هر حوزه را ارایه کند.

بنده نیز در ایفای وظایف نمایندگی از قانون گذاری و نظارت تا انتقال دغدغه‌های مردم به مسئولین تا تعامل با دولت و قوه مجریه، حتما با تشکیل اتاق فکرهای منطقه ای تلاش می کنم که نماینده شایسته مردم باشم و مصداق عصاره فضایل آنها باشم.

سوال) باتوجه به دغدغه‌های اقتصادی مردم به تازگی بحث یک تخلف مالی چند هزار میلیاردی در کشور پررنگ شده است. از جایگاه یک فعال اجتماعی و یک کاندیدای نمایندگی مجلس همزمانی این دو موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اول اجازه بدهید به هر کسی که موقعیتی برای تخلف داشت و به لطف اعتقادات یا نوع تربیتش با خودکنترلی، پاک ماند و خیر عمومی را بر منافع قومی و گروهی ترجیح داد ادای احترام کنم. اما متاسفم که بگویم در حضور سیاسیون و اطرافیان ناسالم آنها گاهی صدایِ پایِ صاحبخانه و دزد آنقدر شبیه همدیگر می‌شود که دیگر سگِ نگهبان هم واکنش نشان نمی‌دهد.

یک زمانی معاون رئیس جمهور داشتیم که با حفظ سمت، رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. همین فرد قبل از پایان مسئولیتش به عنوان مفسد اقتصادی روانه زندان شد! اجازه دهید دوباره تکرار کنم : رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ما به جرم مفسده اقتصادی راهی زندان شد! در یک قیاس معنایی، نماینده مجلسی که در ازای یک خودرو حاضر است دروغ بگوید، تاریخِ نامه و مکاتبات را پس و پیش بکند، قسم جلاله دروغ بخورد، به صورت سربازی که حافظ اجرای قانون است سیلی بزند و یا برخلاف قانون، فرد ناشایست بازنشسته‌ای را بدون تخصص و صرف داشتن نسبت فامیلی، جهت انتصاب در مدیریت یک شغل حساس مربوط به هزاران کارگر به دستگاه اجرایی تحمیل کند، این فرد دیگر نخواهد توانست با مفاسد اقتصادی بصورت پیشگیرانه برخورد کند چون این فرد نمک گیرِ یک روند ناکارآمد و مشکل‌دار است که خود در طول سال‌های مسئولیتش در به وجود آوردن این روند نقش داشته است.

تا صدای پای این صاحبخانه و آن دزد اینقدر شبیه همدیگر است، مبارزه دشوار خواهد بود و تنها مردم هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند این سیکل معیوب را قطع کنند یا همچنان به آن ادامه بدهند. حالا متناسب با شرایط فعلی و انتخابات، پاسخم به پرسش شما عبور از قبیله گرایی، برخورد بی تعارف با ریا و پدیده شوم دروغ و توجه به پاکدستی افراد از سوی مردم است. اخیرا سه لیست در فضای مجازی بیرون آمده که نمایندگان ادوار کهگیلویه در دوره وکالت مجلس هر کدام چندین فرد بدون تخصص از فامیل خود را به ادارات استان یا شهرستان تحمیل کرده اند. اگر فرض را بر درستی این لیست که رقبا بر علیه همدیگر منتشر کردند بگذاریم پس ما با یک فاجعه روبرو هستیم.

این تفکر قبیله ای ( حالا قبیله خونی یا فکری) شخص نماینده را از اجرای وظیفه نظارت بر مدیران اجرایی ناتوان می کند. نماینده مجلس که صرف نسبت فامیلی، خود بر انتصاب افراد اصرار می‌کند در صورت تخلف مدیر، قطعا نه تنها برخورد نخواهد کرد بلکه برای پوشاندن تخلفاتش انکار هم می‌کند. اینگونه و در عین اینکه مردم به شدت گرفتار فقر و تبعیض هستند، اختلاس‌ های چند هزار میلیاردی هم نقل محافل خواهد بود.

اما خوشبختانه مردم فهمیدند همان تفکری که در طول سی چهل سال اخیر مشکلات موجود را به وجود آورد، با همان تفکر نمی شود مشکلات را حل کرد. لذا حتماً برای حل مشکلات اقتصادی، برای اصلاح روندهای ناکارآمد و برای بازگشت ارزش پول ملی و امنیت اقتصادی و اجتماعی و برای تعامل سازنده با دنیا، مردم در انتخاب نمایندگان خود در سراسر کشور به طور عام و در منطقه ما به طور خاص ناچار به تجدیدنظر در انتخاب های خود و اعتماد به اندیشه های نو هستند.

... سخن آخرتان را بشنویم؟

سخن ماقبل آخر خطاب به اهالی رسانه و قلم، خطاب به جامعه شناسان، منتقدین و صاحبان اندیشه و تریبون است. بنده از این عزیزان خواهش می‌کنم بستر را برای اعتماد به اندیشه‌ها، برای نه گفتن به قبیله گرایی و مریدپروری، برای یک انتخاب صحیح فراهم کنند. رسانه ها و اهالی قلم و تحصیلکرده‌های این منطقه در یک مسئولیت تاریخی به سر می برند تا با گامی تاریخی زمینه را مهیا کنند که لیدرها و گروه های ذینفع ناسالم، قلم به مزدها و آنان که از عقب ماندگی منطقه سود می برند، جرات و فرصت عرضِ اندام پیدا نکنند تا مردم بتوانند بعد از چهار دهه، انتخابی از سر فکر و اندیشه داشته باشند.

و سخن آخر دعوت مردم به مشارکت فعال و «نه گفتن به تکرار» است. سخن آخر دعوت جوانان، زنان و مردان به این مبارزه نابرابر است که در یک سو گروهی هستند که با پول و اطرافیان ناسالم ولی قدرتمند حضور دارند، گروهی که با فامیل بازی و میدان دادن به افراد ناشایست، شایسته سالاری را در این منطقه به افسانه تبدیل کردند و در طرفی دیگر جوانانی از جنس مردم که دغدغه های مشترک با مردم دارند. کمک کنید تا با «عبور از تکرار» و با «نه گفتن به دروغ و قسم های جلاله» در دعوای بین تاریکی شب و نفس پنجره ها، ثابت کنیم که شب سرودش را خواند، نوبت پنجره هاست!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
رضا مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
1
3
دروود خدا بر مهندس عزیز کاش مردم متوجه شوند که ادم با دانش و با تجربه میتواند کهگیلویه رو از بن بست اقتصادی و سیاسی دربیارد.ایشالله موفق باشی مهندس جان .ما جوانها تمام قد پشت عقاید و برنمهای اقتصادیت هستیم
محمد
|
Germany
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
1
0
اها
میر حسین
|
France
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
1
1
لذت بردم از مطالعه چنین مصاحبه و چنین متنی!!!!

ای کاش مردم اول گوش دهند و بعد ندا بدهند

ولی متاسفانه نیازهای مادی و اقتصادی جامعه ما باعث گردید مردم برای فرار از تنگناهای اقتصادی و بیکاری به دست و پای اربابان ثروت و قدرت بیفتند

مردم برای انتخاب هندوانه شب یلدا چندین مغازه سر می زنند و چندین بار هندوانه ها را خوب و بد می کنند تا یه هندوانه انتخاب کنند

اما انتخاب نماینده مجلس را کورکورانه و بدون شناختن دیگر رقبا یک سال قبل از اینکه کاندیداهای انتخاباتی برنامه و اهداف خود را برای مردم ارائه بدهند و بعد مردم بهترین برنامه را انتخاب کنند به صورت سنتی و شرکت در مراسم‌ فاتحه خوانی و . انتخاب می کنند ..
میر حسین
|
France
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
1
0
لذت بردم از مطالعه چنین مصاحبه و چنین متنی!!!!

ای کاش مردم اول گوش دهند و بعد ندا بدهند

ولی متاسفانه نیازهای مادی و اقتصادی جامعه ما باعث گردید مردم برای فرار از تنگناهای اقتصادی و بیکاری به دست و پای اربابان ثروت و قدرت بیفتند

مردم برای انتخاب هندوانه شب یلدا چندین مغازه سر می زنند و چندین بار هندوانه ها را خوب و بد می کنند تا یه هندوانه انتخاب کنند

اما انتخاب نماینده مجلس را کورکورانه و بدون شناختن دیگر رقبا یک سال قبل از اینکه کاندیداهای انتخاباتی برنامه و اهداف خود را برای مردم ارائه بدهند و بعد مردم بهترین برنامه را انتخاب کنند به صورت سنتی و شرکت در مراسم‌ فاتحه خوانی و . انتخاب می کنند ..
ابوذر محمدی
|
United States of America
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
2
2
درود بر جناب مهندس صلاحت پور، با این همه سطح سواد، و کوله باری از تجربه در عین جوانی، و این همه جسارت در بیان، حیف است که اینقدر دلسوزانه برای کهگیلویه بزرگ قدم بردارد و مردم این اصلح به تمام معنا را، راهی بهارستان نکنند.
آرزوی روزهای خوب برای شما و کهگیلویه بزرگ دارم
مریم زینتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
2
0
به نام حق
واقعا ،،،
آب در کوزه و ما. تشنه لبان می گردیم .
با وجود چنین شخص برجسته ای که خود از خانواده و فرزند شهید سید حسین بالدار که کارمند و مهندس شرکت نفت گچساران رزمنده ای دلاور با بینش دینی و مذهبی که چندین مرتبه به مناطق جنگی اعزام و در کنار رزمندگان شجاع و نترس استان کهگیلویه و بویراحمد صادقانه شرکت می کرد ایشون سید بزرگوارمقید به دین مبین اسلام ومحب اهل بیت عصمت و طهارت بود ما افتخار می کنیم که بتوانیم از جناب مهندس سید اسفندیار صلاحت پور حمایت کنیم وبا شرکت صد در صدی در انتخابات،، پای صندوق های رای برویم حمایت خود با نوشتن نام مبارک ایشون در صندوق های رای کلید بسازیم برای حل مشکلات منطقه ی بزرگ کهگیلویه و شهرستان ی هم جوار به امید موفقیت و پیروزی مهندس در انتخابات یا علی (ع)،
مصدق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
2
0
درود بر این تفکر بیدار
سکوت
|
United States of America
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
2
0
سلام جناب صلاحت پور
لذت بردم از اینهمه صداقت .شجاعت در کلام .قدرت نقد.دانش که در استنادبه نظر دانشمندان مانند موزلو و فوکویاما و .... مشهود بود.
کاش مردم بیدار شوند و بدانند که اندیشه فراتر از قومیت است .باعث افتخار کهگیلویه مهندس صلاحت پور .
بهمئی دیار مردان بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
دیروز من نظر دادم چرا نظرم ثبت نشد؟
بهمئی دیار مردان بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
0
0
چند روز پیش چند تا سوال از مهندس صلاحیت پور داشتم ولی شما نظرم را ثبت نکردید، دوباره میپرسم ببینم جوابی گیرم میاد یا نه؟؟؟
عرض سلام مجدد خدمت مهندس صلاحیت پور
مدیر پایگاه

با عرض پوزش نظرات که حاوی توهین و افترا باشد قطعا منتشر نخواهد شد

بهمئی دیار مردان بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
0
0
ممنون از شما
یه ابهام بود پرسیدم.چون خیلی ذهنم را درگیر کرد. شاید برای خیلیهای دیگه هم این ابهام باشه.
آرزوی موفقیت برای مهندس صلاحیت پور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: